Beleidsthema's

Het Muziekkwartier is een verrijking voor de stad Enschede.

De door u gegeven informatie kan gebruikt worden om onze dienstverlening te verbeteren.

Geef uw reactie

Naam/Email:
Titel bericht:
Uw reactie:

Reacties van andere bezoekers

25-01-2007 15:59 - alex
zie je wel!
een paar miljoen extra nodig, nu al zie je wel! en de opbrengsten uit de verkoop van de oude panden zijn nog niet eens binnen, en deels al in natura weggegeven. we zijn weer lekker verstandig bezig in de duurste stad van twente!!!!!

22-01-2007 11:52 - jord+kortemsn.com
jukebox!
ik kon het oude niet eens betalen laat staan dit nieuwe muziek kwartier.ik zie dit dus niet als een moderne jukebox voor alle enscheder's maar voor hen die niet op een euro''tje kijken.lord

18-11-2006 18:32 - Peter
programmering
we wachten met "spanning" weer op de programmering. Toen het muziekcentrum klaar was zou er ook van alles komen (pop/rock/ etc etc) maar het werd dus knudde

13-11-2006 21:50 - Hans
normaal
Voor een stad zo groot als Enschede is een gebouw als het Muziekkwartier vrij normaal. We zijn geen dorp meer hier. En zo bijzonder groot is dat Muziekkwartier nu ook weer niet. We praten er over alsof het de Sydney Opera is...

11-11-2006 06:16 - Joke
niet nodig
Tja alles moet maar steeds groter, duurder terwijl de bieb niet eens gefinancierd kan worden. Slechte verdeling van geld.

22-10-2006 19:28 - Twister
cultuur
Een stad is zo groot als zijn culturele aanbod; dus het Muziekkwartier levert altijd iets op.
Hoeveel zal uit de programmering moeten blijken, dat ben ik met mijn voorgangers eens.

21-10-2006 17:55 - Jasper de Jong
ook nog...
Alhambra is dood... leve het Muziekkwartier!

20-10-2006 22:33 - Tom
Naam
Jammer van die naam.... Muziekkwartier, waar slaat dat nou op?

20-10-2006 19:16 - Frederique
indeed
Bert heeft gelijk, een mooi gebouw alleen zegt nog niets; als alle goede artiesten alleen in bijvoorbeeld de Heineken Music Hall blijven spelen hebben we nog niks aan zo'n Muziekkwartier.

20-10-2006 16:21 - Bert A.
twijfel
Het gebouw is mooi en groot zo te zien aan de tekeningen. Maar het is altijd een probleem in Enschede geweest om een fatsoenlijk programma te bieden. Meestal B-artiesten. Pink was hierop trouwens eens een uitzondering. En dan maar hopen dat er genoeg mensen komen want de Tukker blijft vaak liever op de bank....

19-10-2006 20:47 - Sim
Enschede
Na jaren een beetje duffe stad in het oosten van nederland geweest te zijn begint er nu toch iets in Enschede te groeien waar ik trots op kan zijn. Een beetje grootstedelijke aanpak. Het centrum ziet er nu, vergeleken met 10 jaar geleden, toch heel anders en beter uit. Ik ben er wel blij mee. Durf mijn vrienden uit het westen nu tenminste uit te nodigen voor een dagje stappen...
PS. Mooie website overigens!

19-10-2006 17:37 - san
Twentse schouwburg
Heel leuk, zo'n muziekkwartier.
Enschede wordt steeds groter, breder, bekender en mooier!
Alhoewel ik vind dat Alhambra een bioscoop moet blijven ( het liefst in deze staat ), het heeft echt z'n charme! Daarbij komt dat het het oudste bioscoop was in Nederland. Zoiets moet toch behouden worden?
Evenals de Twentse schouwburg!
Ik heb vernomen dat deze ook naar het muziekkwartier wordt gesleept. Dat vind ik echt doodzonde, de schouwburg is zo'n mooi gebouw. Het ziet er van binnen en buiten goed uit. Het is altijd echt een gezellig avondje uit.
Sla dus niet door in de vernieuwingen, maar bewaar ook wat goede bestaande dingen!

19-10-2006 12:04 - Astrid Bergsma
muziekkwartier
Beter dan die hallen bij Planet.

18-10-2006 22:56 - Cees
tsja
Maar dan moeten er wel goede concerten gegeven worden!!!

18-10-2006 21:32 - Ellemijn
mooi uitgaansgebied
Als Alhambra uitgaansgebied wordt en dan een muziekkwartier... samen met de oude markt heeft enschede dan eindelijk wel een heel stuk cultuur en ontspanning.

18-10-2006 14:42 - Stef
.........
Wel zo dat Enschede het in de afgelopen paar jaar groter aanpakt. Zo komt de stad wel meer op de kaart te staan en krijgt meer uitstraling. Kost een paar cent maar dan heb je ook wat. Toch?

18-10-2006 08:42 - ivo
ontwerp
Die overschrijding verbergen ze wel door allerlei noodzakelijke dingen te schrappen en later, buiten de begroting, alsnog toe te voegen. Ze hadden gewoon een simpeler, en functioneler ontwerp moeten kiezen en niet zoiets mooi's dat veel kost in onderhoud en gebruik...

18-10-2006 08:40 - alex
leer nuanceren!
Van de ene kant vind ik, als inwoner van Enschede, het heel mooi dat we zo'n prachtig muziekkwartier krijgen. Maar van de andere kant; men roept allemaal wel dat het zo belangrijk en sociaal noodzakelijk is, maar wat dacht je van alle bezuinigingen die er voor nodig zijn? De overschrijding wordt zeer zeker weten meer dan het miljoen wat ze op de ijschbaan tekort komen (verwarmd beton stond in de krant, dat is dus al overschrijding 1...). Ik ken heel veel mensen die dagelijks gebruik maken v.d. wegen, de plantsoenen, de openbare ruimte, de sociale gemeentelijk voorzieningen, etc, maar ik ken niemand die DAGELIJKS van een vd de voorzieningen in het muziekkwartier gebruik gaat maken! Wat is dan sociaal? Dat NAAR VERHOUDING zo weinig mensen zoveel geld opsoeperen waar je zoveel mensen mee kunt helpen?

18-10-2006 00:08 - Ellen
meer pop
Zolang er eindelijk maar eens meer popmuziek in Enschede te horen valt vind ik het oke

17-10-2006 18:44 - Vincent Bleeker
positief
Het Muziekkwartier ziet er op tekening wel mooi uit. Ik hoop dat er mooie concerten gegeven worden want daar zitten toch veel mensen op te wachten!
PS. Leuk dat jullie een webcam op het bouwterrein hebben staan.

17-10-2006 15:55 - W. Slotervaardt
Mits
Muziekcentrum is duur project lijkt me. Ik hoop dat de kosten opwegen tegen de baten. Op zich sta ik er wel achter.

17-10-2006 11:56 - Saskia van der Poel
Let's rock!
Ik ben het eens met de stelling: als Enschede zich als stad wil profileren, hoort een uitgebreid en professioneel muziekaanbod daar zeker bij!

17-10-2006 11:54 - Hans Boersma
Dhr
Ik ben een groot voorstander van uitbreiding culturele zaken in Enschede. Het Muziekkwartier is daar een heel mooi voorbeeld van. Doorgaan!