Huisstijl

In juli lanceerde Enschede Promotie samen met gemeente Enschede het nieuwe stadsmerk. Gemeente Enschede gebruikt het vanaf nu ook in haar huisstijl. Dit betekent dat het logo van gemeente Enschede in de huidige vorm komt te vervallen.

Met de omarming van het nieuwe stadsmerk, is ook onze huisstijl in een nieuw jasje gestoken. Deze is duidelijk en eigentijds. Alle onderdelen van de gemeente communiceren in een herkenbare stijl en vanuit dezelfde afzender. Om binnen de herkenbare stijl te kunnen variëren en ruimte te geven aan programma’s, campagnes en samenwerkingen zijn er drie verschillende niveaus ontwikkeld. Op basis van de rol van de gemeente en/of de samenwerkingsvorm is de variatiemogelijkheid bepaald. Bij zakelijke en informatieve berichten blijft de gemeente duidelijk herkenbaar als afzender.

Dowloads verdeling huisstijlen
PDFSchema verdeling huisstijlen (pdf, 1,1 Mb)

Door de stad, voor de stad

Door het stadsmerk te omarmen willen we het goede voorbeeld geven en onze stadspartners enthousiasmeren hetzelfde te doen. Door eenheid uit te stralen laten we zien wie en wat Enschede is. Bovendien laten hiermee als gemeente zien dat we voor de stad werken. Losse campagnes vanuit de gemeente en samenwerkingen waarbij de gemeente betrokken is gebruiken vanaf nu het stadsmerk: door de stad, voor de stad.

Huisstijlhandboek

Er wordt momenteel hard gewerkt aan het digitale huisstijlhandboek waarin onder andere de opmaakspecificaties staan. Deze komt zo snel mogelijk online. In de tussentijd kan je contact opnemen met het Servicepunt Communicatie (communicatie@enschede.nl) voor vragen of hulp bij het doorvoeren van de nieuwe huisstijl.

Nieuwe stadsmerk

Het nieuwe stadsmerk is Pakket via deze link te downloaden.

Ontstaan nieuwe stadsmerk

Benieuwd naar hoe het stadsmerk is ontstaan? Bekijk de video op de website van Enschede Promotie.