In gesprek met Meulenbroek Perscontainers

16 maart 2017

Bij Meulenbroek worden wij ontvangen door Hans Reuver, bedrijfsleider, en Hans Kolenbrander, controller.

Zij vertellen hoe Meulenbroek is ontstaan door 2 broers, Herbert en Maarten, die na het afronden van de MTS, een busje en apparatuur hebben gekocht om zo hun technische kennis aan te bieden aan diverse bedrijven in de regio. Zo kwamen zij in contact met een Duitse leverancier van perscontainers. Nadat zij deze grote machines enige tijd gerepareerd hadden, hebben zij zelf een kleinere variant ontwikkeld en op de markt gebracht in Nederland. Zo ontstond een mooie samenwerking met deze Duitse onderneming. In 1992 is deze samenwerking ontbonden en zijn de gebroeders Meulenbroek zelfstandig verder gegaan.

Het bedrijf groeit elk jaar. Hans Reuver:  “Wij moeten het voornamelijk hebben van mond-tot-mond reclame. Eens per jaar bezoeken wij een beurs, waar we klandizie van over de hele wereld aantrekken”.

Meulenbroek maakt hoogwaardige containers, die ongeveer 25 jaren meegaan. Hun containers kenmerken zich door het specifieke model, en het goede plaatmateriaal waar zij mee werken.

Zij leveren hun product aan diverse bedrijven. “Onze perscontainers zijn te vinden bij bedrijven als de IKEA, Lidl, Action, en op elk NS station”, zegt Hans Reuver.

Elk jaar leveren zij wereldwijd 250-300 persen. Zij werken met speciale ‘vol-melders’ die automatisch een signaal afgeven wanneer zij voor 80% zijn gevuld. Zo zorgen zij dat containers op tijd, maar niet té vaak, worden geleegd. Zo werken zij mee aan een verminderde CO2 uitstoot.

Ook in hun personeelsbeleid zie je MVO terugkomen. Zo werken zij met jongeren van De Helling, die vroegtijdig van school zijn gegaan maar nog een leerplicht hebben. Daarnaast werken er mensen met diverse achtergronden; Wajongeren, WAO geïndiceerden, 55+ ers en jongeren in een leertraject. “Wij bieden mensen graag een kans”, zegt Hans Kolenbrander. “Ik ben zelf ook door het Werkplein naar deze functie bemiddeld”.

Het netwerk van keurmerkhouders zouden zij liefst verder uitbreiden met andere bedrijven in de regio. Zij maken al gebruik van het netwerk, door lunch voor bijeenkomsten bij andere keurmerkhouders te bestellen. Een mooi voorbeeld van hoe het netwerk gebruikt kan worden!

Voor meer informatie over Meulenbroek: www.meulenbroek.nl