Waarmerken kopie/afschriften

Soms vraagt een organisatie u om een gewaarmerkte kopie van een document. Een dergelijke kopie kan noodzakelijk zijn voor formele transacties of bijvoorbeeld bij een sollicitatie. U kunt in dat geval bijvoorbeeld een legitimatiebewijs, een contract of een ander document laten kopiëren en waarmerken door de gemeente. U kunt  een gewaarmerkte kopie ook gebruiken als u het origineel niet wilt afgeven. De gemeente is  nooit verantwoordelijk voor de inhoud van het document.

Hoe gaat het in zijn werk?
U komt  met het originele document naar de Gemeente Enschede. De gemeente geeft met een stempel en een handtekening aan dat een kopie van een document er precies zo uitziet als het origineel. U kunt het gewaarmerkte document na betaling direct meenemen.

Wat moet ik meenemen?
U moet het originele te waarmerken document meenemen.

LET OP: Kopieën van diploma’s en getuigschriften worden niet gewaarmerkt door de Gemeente Enschede. Hiervoor kunt u terecht bij de onderwijsinstelling waar u het diploma of getuigschrift heeft behaald

Afspraak maken
U kunt 24 uur per dag zelf een afspraak maken of bel 14 053 tijdens kantooruren.

Afspraak maken

Het waarmerken kost € 16,05 per kopie in 2017.

Let op dat u het volgende meeneemt:

  • een geldig legitimatiebewijs
  • de leges

Kunt u niet vinden wat u zoekt of wilt u meer informatie, laat het ons weten via het contactformulier.

Wij zijn erg benieuwd naar uw ervaring met onze digitale dienstverlening. Geef ons uw mening.