Legalisatie handtekening

Voor sommige documenten is het vereist dat daarop een gelegaliseerde handtekening komt te staan. Gelegaliseerd betekent dat de gemeente verklaart dat het uw handtekening is op het document. De inhoud van de documenten beoordeelt de gemeente niet. U zet uw handtekening pas aan de balie op het document.

U heeft een legalisatie van een handtekening nodig als:

  • u garant staat voor iemand die vanuit een visumplichtig land Nederland wil bezoeken. Informatie over de garantstelling (IND.nl).
  • u een belangrijk document naar het buitenland wilt sturen.
  • u documenten heeft voor het aanvragen van een buitenlands paspoort.

Bent u getrouwd of hebt u een geregistreerd partnerschap, dan geven u en uw partner toestemming voor garantstelling. U komt dan samen naar de afspraak en zet beiden een handtekening.

U kunt zelf een afspraak maken, of bel 14 053.

Afspraak maken

Het legaliseren van uw handtekening kost €16,60 per legalisatie.

U bent inwoner van de gemeente Enschede.

U neemt mee:

  • Uw geldige identiteitsbewijs.
  • Het document waar de legalisatie op moet komen te staan.
  • Een pinpas. De kosten betaalt u bij de aanvraag.

 

Kunt u niet vinden wat u zoekt of wilt u meer informatie, laat het ons weten via het contactformulier.