Registratie buitenlandse akte/document

Als u een akte of een document heeft uit het buitenland, dan bent u verplicht deze gegevens te laten verwerken in de BRP (Basisregistratie Personen). Hiervoor maakt u een afspraak.

Voorbeelden van akten zijn: geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte, overlijdensakte, adoptieakte, akte van naamswijziging of erkenningsakte. Voorbeelden van documenten zijn: verklaring van uw burgerlijke staat of een verklaring van uw nationaliteit.

Afspraak maken
U kunt zelf een afspraak maken of bel 14 053. Vanuit het buitenland belt u +31 53 4818181.

Afspraak maken

Voor de inschrijving van uw buitenlandse akte of document in de BRP (Basisregistratie Personen) moet u de originele akte of document meenemen met de nodige legalisatiestempels. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.  

Wat moet ik meenemen?

  • een geldig identiteitsbewijs;
  • het originele buitenlandse document of originele akte en
  • de akte moet:
    - internationaal zijn opgesteld of
    - opgesteld zijn in het Duits, Engels of Frans of
    - vertaald zijn door een beëdigd vertaler in het Nederlands, Duits, Engels of Frans.

Kunt u niet vinden wat u zoekt of wilt u meer informatie, laat het ons weten via het contactformulier.