Registratie buitenlandse akte/document

Als u een akte of een document heeft uit het buitenland, dan bent u verplicht deze gegevens te laten verwerken in de BRP (Basisregistratie Personen). Hiervoor maakt u een afspraak.

Voorbeelden van akten zijn: geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte, overlijdensakte, adoptieakte, akte van naamswijziging of erkenningsakte. Voorbeelden van documenten zijn: verklaring van uw burgerlijke staat of een verklaring van uw nationaliteit.

Afspraak maken
U kunt 24 uur per dag zelf een afspraak maken of bel 14 053 tijdens kantooruren. Vanuit het buitenland kunt u ons bellen via telefoonnummer +31 53 4818181.

Afspraak maken

Voor de inschrijving van uw buitenlandse akte of document in de BRP (Basisregistratie Personen) moet u de originele akte of document overleggen met de nodige legalisatiestempels. Kijk voor meer informatie op de de website van de Rijksoverheid.  

Wat moet ik meenemen?

  • een geldig legitimatiebewijs;
  • het originele buitenlandse document of originele akte en
  • de akte moet:
    - internationaal zijn opgesteld of
    - opgesteld zijn in het Duits, Engels of Frans of
    - vertaald zijn door een beëdigd vertaler in het Nederlands, Duits, Engels of Frans.

Kunt u niet vinden wat u zoekt of wilt u meer informatie, laat het ons weten via het contactformulier.

Wij zijn erg benieuwd naar uw ervaring met onze digitale dienstverlening. Geef ons uw mening.