Briefadres
Aanvragen
U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waar deze persoon woont. U heeft hiervoor toestemming nodig van deze persoon.
Als u geen bekende heeft waar u zich kunt inschrijven, dan kunt u een briefadres krijgen van de gemeente.
Een briefadres vraagt u aan door een e-mail te sturen naar briefadres@enschede.nl . U schrijft in uw e-mail:
- Uw naam
- Uw telefoonnummer
- De reden waarom u een briefadres nodig heeft
Wat moet u weten
De gemeente belt u binnen 2 werkdagen om uw aanvraag te bespreken. Het gebruik van een briefadres is meestal tijdelijk.
U kunt ook telefoonnummer 14 053 bellen om een briefadres aan te vragen.
Als u geen vast woonadres heeft, een bijstandsuitkering ontvangt of een bijstandsuitkering aan wilt vragen; bel dan eerst met de afdeling Werk en Inkomen via telefoonnummer 053 - 481 78 00.
Er zijn verschillende situaties waarin u een briefadres nodig kunt hebben. Bijvoorbeeld:
- U bent dakloos of thuisloos
- U kunt tijdelijk niet in uw eigen huis wonen door bijvoorbeeld een echtscheiding
- U reist veel voor uw werk en heeft daarom geen vast woonadres
- U verblijft in een zorginstelling (verpleeghuis, verzorgingshuis) of een blijf-van-mijn-lijf-huis
Informatie voor de bewoner van het briefadres
U kunt iemand toestemming geven om uw adres als briefadres te gebruiken. U moet 18 jaar of ouder zijn en de hoofdbewoner zijn van het adres.
Goed om te weten
- U zorgt ervoor dat u de post geeft aan de persoon aan wie het geadresseerd is
- Als de persoon die uw adres als briefadres gebruikt een woonadres krijgt moet u dit doorgeven
- U bent niet verantwoordelijk voor eventuele schulden van de persoon die uw adres als briefadres gebruikt
- Als u uw adres beschikbaar stelt als briefadres, dan heeft dat geen gevolgen voor uw aanslag gemeentelijke belastingen
Als u een bijstandsuitkering heeft en iemand toestemming wilt geven om uw adres als briefadres te gebruiken; bel dan eerst met de afdeling Werk en Inkomen via telefoonnummer 053 - 481 78 00.