Contact en openingstijden

Veel zaken kunt u zelf online regelen:

  • Melding doen (zoals losse stoeptegel, kapotte straatverlichting en vuil op straat) 
  • Twente Milieu (vragen en informatie over afval)

Contactformulier 

Vul het contactformulier in als u een vraag of opmerking heeft. Zo kunnen wij u sneller en beter helpen. U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie. Eenvoudige vragen kunnen we direct afhandelen. Bij wat meer ingewikkelde vragen laten wij u weten hoe lang het kan duren voor u antwoord krijgt. Contactformulier invullen

Telefoon

  • Bel telefoonnummer 14 053
  • Vanuit het buitenland, bel +31 53 481 81 81 
  • U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur

Voor doven en slechthorenden

Wij hebben verschillende hulpmiddelen voor doven, slechthorenden en mensen die moeite hebben met spraak.

Hulpmiddel in het Stadskantoor bij bezoek aan balie

Er is een hulpmiddel beschikbaar voor gesprekken met een baliemedewerker. Via een apparaatje versterken we het stemgeluid van de baliemedewerker. Ook heeft u minder last van geluid om u heen. Op die manier kunt u uw aandacht beter op het gesprek houden. Dit hulpmiddel is zeer geschikt voor mensen die moeite hebben om in een gesprek alles te volgen. Het is ook handig voor mensen die last hebben van geluiden en prikkels. Vraag er aan de balie om als u hiervan gebruik wilt maken.

Gebarentolk of schrijftolk bij online bellen

Doven, slechthorenden en mensen die moeite hebben met spraak kunnen gratis gebruikmaken van een gebarentolk of schrijftolk. U belt de gemeente dan via Teletolk. U kiest voor een schrijftolk of gebarentolk. De tolk vertaalt alles naar gesproken taal voor de medewerkers van de gemeente en andersom.

Bezoekadres Stadskantoor

Hengelosestraat 51, 7514 AD Enschede

Openingstijden

Bij de receptie kunt u uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs ophalen. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken. In andere gevallen kunt u alleen langskomen als u een afspraak heeft.

Het Stadskantoor is geopend op:

  • Maandag van 8.30 tot 16.30 uur
  • Dinsdag van 8.30 tot 16.30 uur
  • Woensdag van 8.30 tot 16.30 uur
  • Donderdag van 8.30 tot 16.30 en van 17.00 tot 19.30 uur
  • Vrijdag van 8.30 tot 16.30 uur

Overheidsloket

In het Stadskantoor zit ook het Overheidsloket. Hier kunt u terecht als u zaken moet regelen met verschillende organisaties en het lukt u zelf niet. U kunt zonder afspraak naar het Overheidsloket voor vragen over:

  • Toeslagen
  • UWV (Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen)
  • CAK (Centraal Administratie Kantoor)
  • CJIB (Centraal Justitieel Incassobureau)
  • DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs)
  • IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst)
  • SVB (Sociale Verzekeringsbank)

Spreekuur DUO en SVB

DUO en SVB hebben ook een eigen spreekuur. Ze zijn op woensdag van 9.00 tot 15.30 uur in het Stadskantoor. Bel telefoonnummer 14 053 voor een afspraak. U kunt hier terecht met vragen over:

  • Studiefinanciering
  • Persoonsgebonden budget (pgb)
  • AOW-pensioen
  • AIO-aanvulling (aanvullend inkomen voor ouderen)
  • Anw-uitkering (Algemene nabestaandenwet)
  • Kinderbijslag

Werkplein Twente

Werkplein Twente is gevestigd in het Stadskantoor. U kunt op afspraak komen van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Postadres

Gemeente Enschede
Postbus 20
7500 AA Enschede

U ontvang geen bevestiging dat wij uw post hebben ontvangen. Voor het afhandelen van post hanteren we een termijn van 3 weken. Als het afhandelen langer duurt, sturen wij u een bericht.

Stadhuis en Stadsarchief

Langestraat 24, 7511 HC Enschede 

  • Openingstijden Stadsarchief: maandag , dinsdag en donderdag op afspraak
  • Plan een afspraak via de website Erfgoed Enschede

Het Depot

Euregioweg 310, 7532 SN Enschede

Bij Het Depot Enschede worden verwijderde fietsen en gevonden voorwerpen bewaard. Een overzicht van verloren of gevonden voorwerpen vindt u op www.verlorenofgevonden.nl.

  • Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 15.30 uur
  • Telefoonnummer: 053 - 481 80 08

Huisregels als u ons bezoekt

Voor de veiligheid van onze inwoners en medewerkers hebben wij huisregels opgesteld. Overtreedt u onze huisregels of veroorzaakt u overlast, dan vragen wij u om het gebouw direct te verlaten. Bekijk de huisregels.

Servicenormen

Wij hebben servicenormen opgesteld als u bij ons een product of dienst aanvraagt. Bekijk onze servicenormen.

Factuur indienen

Hoe u een factuur indient bij de gemeente en het factuuradres vindt u op Factuur indienen.