Buitenlands document registreren
U heeft een document van een gebeurtenis die in het buitenland plaatsvond. Zoals een huwelijk, overlijden, geboorte, echtscheiding, erkenning of adoptie. U moet dan het document bij de gemeente laten registreren. Wij verwerken de gegevens van de gebeurtenis daarna in de Basisregistratie Personen (BRP).
Bel met de gemeente
Neem telefonisch contact op met de gemeente om een buitenlands document te registreren.
Bel telefoonnummer 14 053 om hiervoor een afspraak te maken. Vanuit het buitenland belt u +31 - 53 481 8181.
Voorwaarden
Voor het registeren van uw buitenlandse documenten of akten moet u het originele document of de originele akte meenemen. Deze moeten voorzien zijn van legalisatie-stempels.
Meenemen
Als u een afspraak heeft gemaakt moet u meenemen:
- Geldig identiteitsbewijs
- Originele buitenlandse document of originele akte
- De akte moet internationaal zijn opgesteld of opgesteld in het Duits, Engels of Frans of vertaald zijn door een beëdigd vertaler in het Nederlands, Duits, Engels of Frans
Contact
Op Rijksoverheid.nl vult u in waar het document vandaan komt en leest u wat u moet doen.