Openbare verlichting

Klachten of wensen over de verlichting in uw straat kunt u doorgeven aan de gemeente.

U kunt een melding indienen als:

  • Een lantaarnpaal kapot is/knippert
  • Een lantaarnpaal beschadigd is
  • U last hebt van het licht van een lantaarnpaal in uw woning
  • U meer verlichting in uw straat wil op donkere plekken

Een storing van een lamp in een kap wordt normaal gesproken binnen vijf werkdagen opgelost. Het repareren van een kapotte lantaarnpaal duurt helaas iets langer (zie voor meer info het tabblad Bijzonderheden).

De wensen worden per situatie beoordeeld.

U kunt uw meldin:

  • Digitaal indienen via dit formulier.
  • Telefonisch indienen door 053-4817600 te bellen. 

Als u digitaal een melding in wil dienen, volg dan deze stappen:

  • Zoek op het kaartje de straat waar u een melding wil indienen.Klik hierop.
  • Klik op "Iets melden op deze plek". Nu komt u in het meldingsformulier terecht.
  • Hier kiest u "straatverlichting", plus de categorie waarbinnen uw melding valt.
  • Omschrijf uw melding. Belangrijk hierbij is:
    • Wat er aan de hand is, of wat u wilt vragen.
    • Hoeveel lampen er uit zijn. Meer dan 5 (op een rij of zigzag) betekent waarschijnlijk een ondergrondse kabelbreuk.
    • De (lichtmast)nummers die op de lantaarnpaal staan aangegeven (geel stickertje). Lukt dat niet, dan graag de straatnaam en het huisnummer waar de lantaarnpaal staat.
  • Tot slot vragen wij een aantal contactgegevens. Alleen het e-mailadres is verplicht om in te vullen. 

Zonder bovengenoemde gegevens kunnen we uw melding niet in behandeling nemen, of aanvullende vragen stellen. 

Afhankelijk van de storing kunt u altijd een herhaalmelding doen als de melding na 2-3 weken nog niet blijvend is opgelost.

Belangrijk: Het kan zijn dat er al wel reparaties zijn uitgevoerd die u niet heeft opgemerkt.

Dit gebeurt er met uw melding of vraag

Uw melding of vraag wordt zo spoedig mogelijk door de gemeente opgepakt. 

Wij sturen alle meldingen of vragen naar onze aannemer Dynniq. Deze partij pakt op: het repareren van een kapotte lamp, mastdeurtje weg, lampenkap stuk, scheve lantaarnpaal, e.d.

Is er echter ondergronds in de elektriciteitskabels iets kapot, dan geeft Dynniq dit door aan Enexis Netwerkbedrijf. Enexis zorgt als eigenaar van de kabels voor het herstel.

Oplossingstermijn

De tijd die nodig is voor een oplossing hangt af van de melding:

  • Eenvoudige defecten (kapotte lamp) worden zo snel mogelijk opgelost (binnen 5 werkdagen);
  • Gevaarlijke schades aan lantaarnpalen pakt Dynniq binnen 2 uur op, (calamiteit), om de openbare weg weer veilig en verkeer toegankelijk te maken. Feitelijke vervanging van de lantaarnpaal kan wat langer duren, maar ze plaatsen zo nodig een tijdelijke (nood) lantaarnpaal;
  • De herstelperiode bij kabelbreuken of problemen onder de grond is afhankelijk van de complexiteit van de storing en werkzaamheden en de planning van Enexis. Dit kan tot 15 werkdagen duren.

Kunt u niet vinden wat u zoekt of wilt u meer informatie, laat het ons weten via het contactformulier.