Openbare verlichting

Is er een probleem met straatverlichting, doe dan een melding

Wat kunt u melden

De problemen die u kunt melden:

  • Lamp van een lantaarnpaal kapot of knippert: kies bij Melding doen de hoofdcategorie Straatverlichting en daarna subcategorie Lamp.
  • Lantaarnpaal aangereden, beschadigd of scheef: kies bij Melding doen de hoofdcategorie Straatverlichting en daarna Lantaarnpaal scheef.
  • Lampenkap stuk is: kies bij Melding doen de hoofdcategorie Straatverlichting en daarna subcategorie Lampenkap.
  • Mastdeurtje weg of kapot is: kies bij Melding doen de hoofdcategorie Straatverlichting en daarna subcategorie Deurtje.
  • Overlast heeft van licht van een lamp of het te donker vindt: kies bij Melding doen de hoofdcategorie Straatverlichting en daarna subcategorie Wensen of overlast.

 

Wat doen we met uw melding

Uw melding of vraag pakken we zo snel mogelijk op:

  • Een storing van een lamp in een kap wordt binnen 5 werkdagen opgelost. Het repareren van een kapotte lantaarnpaal duurt iets langer.
  • We sturen alle meldingen naar onze aannemer. Zij pakken op: repareren van een kapotte lamp, mastdeurtje weg, lampenkap stuk en scheve lantaarnpaal.
  • Gevaarlijke schades aan lantaarnpalen pakt de aannemer binnen 2 uur op om de openbare weg weer veilig en toegankelijk voor het verkeer te maken.
  • Vervanging van een lantaarnpaal kost meer tijd. We laten als dat nodig is een tijdelijke (nood)lantaarnpaal plaatsen.
  • Als ondergronds in de elektriciteitskabels iets kapot is, zoals een kabel, dan geeft de aannemer dit door aan Enexis. Enexis zorgt als eigenaar van de kabels voor het herstel. Dit kan tot 15 werkdagen duren en daar hebben wij weinig invloed op.